Korzystając z platformy dostępnej pod domeną
lubawka.budzetobywatelski.pl ufasz, że odpowiednio przetwarzamy
Pana/Pani dane osobowe, dlatego chcemy zapewnić, że ich bezpieczeństwo
i poufność stanowi podstawę przy projektowaniu i rozwijaniu wszystkich
funkcjonalności Platformy. W niniejszej Polityce prywatności
chcielibyśmy przekazać Użytkownikom najważniejsze informacje dotyczące
przetwarzania danych osobowych, tak aby pomóc w podejmowaniu
świadomych decyzji dotyczących ich danych podczas korzystania z
Platformy.
W tekście Polityki prywatności mogą pojawić się terminy, które
definiujemy następująco:
▪ Administrator danych osobowych (ADO)– Burmistrz
Miasta Lubawka;
▪ RODO- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
▪ Platforma– serwis internetowy dostępny pod domeną
lubawka.budżet-obywatelski.org administrowany przez Burmistrza Miasta
Lubawka;
▪ Użytkownik– odwiedzający Platformę dostępną pod
domeną lubawka.budzetobywatelski.pl
▪ Administrator –Burmistrz Miasta Lubawka
Kto jest administratorem moich danych osobowych?
Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych na Platformie
jest Burmistrz Miasta Lubawka
Jak mogę skontaktować się z Administratorem?
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD) z którym można
skontaktować się mailowo na adres
iod2@synergiaconsulting.pl
lub tradycyjnie na adres Administratora danych
Na jakiej podstawie prawnej i w jakim celu przetwarzamy dane osobowe?
▪ Administrator przetwarza dane osobowe osób odwiedzających
Platformę celem przeprowadzenia procedury związanej z wyborem i
realizacją zadań w ramach budżetu obywatelskiego. Podstawą prawną
przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 5a Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym.
▪ Administrator przetwarza dane osobowe osób odwiedzających Platformę
celem przeprowadzenia procedury związanej z wyborem i realizacją zadań
w ramach budżetu obywatelskiego. Podstawą prawną przetwarzania danych
jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Brak podania danych osobowych
uniemożliwi przeprowadzenie procedury związanej z wyborem i realizacją zadań w ramach budżetu obywatelskiego.
▪ Dodatkowo Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie
usprawiedliwionych interesów administratora zgodne z art. 6 ust. 1 lit.
f RODO. Dotyczy to w szczególności:
I. Świadczenia usługi wsparcia technicznego oraz obsługi
zapytań itp. dla Użytkowników Platformy. Uzasadnionym interesem
Administratora jest tzw. obsługa techniczna Użytkownika;
II. Dochodzenia i egzekucji roszczeń oraz obrony przed
roszczeniami w postępowaniu sądowym i przed innymi organami
egzekucyjnymi. Uzasadniony interes administratora polega na dochodzeniu
lub obronie przed roszczeniami
Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych przez Administrator jest w
każdym przypadku dobrowolna i może być cofnięta przez Użytkownika w
dowolnym czasie, jednakże wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
wycofaniem.
Czas przetwarzania danych osobowych
▪ W przypadku udziału w procedurze związanej z wyborem i realizacją
zadań w ramach budżetu obywatelskiego dane osobowe Użytkownika będą
przetwarzane przez okres jej trwania, jednak z uwagi na obowiązki
wynikające z przepisów prawa w tym z uwagi na bezpieczeństwo prawne, będziemy je mogli przetwarzać do czasu
przedawnienia ewentualnych roszczeń;
▪ W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego
interesu Administratora dane przetwarzane są przez okres umożliwiający
jego realizację lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem
przetwarzania danych;
▪ W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda
Użytkownika, będziemy je przetwarzać do czasu jej wycofania, co można
uczynić w każdym momencie;
▪ Dane dotyczące plików cookies zapisywanych na urządzeniach
Użytkowników odwiedzających Platformę przechowuje się przez czas
odpowiadający cyklowi życia zapisanych na urządzeniach plików cookies
lub do czasu ich usunięcia w urządzeniu Użytkownika.
Zakres danych osobowych Użytkowników przetwarzanych przez Administratora
▪ imię i nazwisko;
▪ adres e-mail;
▪ telefon;
▪ adres zamieszkania.
Przekazywanie danych osobowych innym podmiotom
▪ Administrator na podstawie stosownej umowy powierza przetwarzane
danych osobowych operatorowi systemu informatycznego służącego do obsługi głosowania, firmie MEDIAPARK Sp. z o.o. Adres: ul.
Władysława Trylińskiego 10, 10-683 Olsztyn NIP: 7393910693
▪ W przypadkach dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami
Burmistrz Miasta Lubawka może przekazywać dane osobowe Użytkowników
kancelariom prawnym.
▪ W przypadku obsługi korespondencji drogą tradycyjną [Nazwa
administratora danych] może przekazać dane osobowe Użytkowników
Poczcie Polskiej lub innemu operatorowi pocztowemu.
Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy
(EOG)
Administrator nie przekazuje danych osobowych użytkowników poza obszar EOG.
Prawa osoby, której dane dotyczą na podstawie przepisów RODO
▪ Prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO)
Ma Pan /Pani prawo uzyskania od Administratora danych osobowych
informacji, czy Pana /Pani dane osobowe są przetwarzane. Jeżeli
Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe ma Pan/Pani prawo
dostępu do danych osobowych, uzyskania informacji o celach ich
przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, odbiorcach
lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie
przechowywania danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, oraz
prawach przysługujących Ci na mocy RODO;
▪ Prawo do sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO)
Jeżeli Pana/Pani dane osobowe są nieprawidłowe, ma Pan/Pani prawo
żądania od Administratora niezwłocznego ich sprostowania lub
uzupełnienia.
▪ Prawo do usunięcia danych osobowych, tzw. “prawo do bycia
zapomnianym” (art. 17 RODO)
Ma Pan/Pani prawo żądania od Administratora danych osobowych usunięcia
swoich danych osobowych gdy:
I. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których
zostały zebrane
II. cofnięta została zgoda, na której podstawie opiera się
ich przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
III. wniesiony został sprzeciw zgodnie z art. 21 RODO i nie
występują inne nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania
IV. dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
V. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się
z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa
członkowskiego, któremu podlega administrator;
VI. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem
usług społeczeństwa informacyjnego zgodnie z art. 8 ust. 1 RODO .
Pomimo zgłoszenia żądania usunięcia danych osobowych Administrator
danych osobowych może przetwarzać Pana/Pani dane dalej w celu
ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub z uwagi na obowiązki
prawne, którym podlega, o czym zostanie Pan/Pani poinformowany/a.
▪ Prawo do zgłoszenia żądania ograniczenia przetwarzania danych
osobowych (art. 18 RODO)
Ma Pan/Pani prawo do żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych
osobowych, gdy:
I. Kwestionuje Pan/Pani prawidłowość swoich danych osobowych –
Administrator ograniczy przetwarzanie Twoich danych osobowych na czas pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych;
II. przetwarzanie Pana/Pani danych jest niezgodne z prawem, a
zamiast usunięcia danych osobowych zażąda Pan/Pani ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
III. Pana/Pani dane osobowe przestały być potrzebne do celów
przetwarzania, ale są one potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony
roszczeń;
IV. gdy zgłosił/a Pan/Pani sprzeciw wobec przetwarzania swoich
danych osobowych – do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione
interesy po stronie Administratora danych osobowych są nadrzędne wobec
podstaw wskazanych w Twoim sprzeciwie.
▪ Prawo do żądania przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO)
Ma Pan/Pani prawo do otrzymania od Administratora kopii swoich danych
osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się
do odczytu maszynowego Może Pan/Pani również zażądać, aby to Administrator
danych osobowych przesłał bezpośrednio dane osobowe innemu administratorowi
(o ile jest to technicznie możliwe).
▪ Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO)
Ma Pan/Pani prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania
swoich danych osobowych, w tym profilowania, gdy Administrator przetwarza
dane osobowe do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów lub
na potrzeby marketingu bezpośredniego.
Czas rozpatrywania żądań Użytkowników
Administrator bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie w terminie miesiąca od
otrzymania żądania, udziela informacji o działaniach podjętych w związku
ze zgłoszonym przez Pana /Panią żądaniem. W razie potrzeby termin
miesięczny może być przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na
skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań.
W każdym wypadku, jako Administrator danych osobowych, poinformujemy
Pana/Panią o takim przedłużeniu w terminie miesiąca od otrzymania żądania z
podaniem przyczyn opóźnienia.
• Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Jeżeli sądzi Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy
dotyczące ochrony danych osobowych w tym RODO, ma Pan/Pani prawo złożenia
skargi do organu nadzorczego, w szczególności w państwie członkowskim
swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia
domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym w rozumieniu RODO jest
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).